In naam van Focus Advertising

Focus Advertising is een onafhankelijk communicatiebureau uit Kortrijk dat deel uitmaakt van het internationale netwerk, Conrad. Met een team van 17 personen, staan ze in voor het bedenken van een arsenaal aan creatieve projecten. Online, offline, 360°, niets gaat hen te ver.

Mathias Deswarte

Als kleine organisatie een grootse website opzetten, is niet evident. Dankzij de vlotte samenwerking met Sumocoders en hun verbazingwekkende vakkennis en enthousiame zijn we hierin geslaagd.

Mathias Deswarte, Digital Project manager bij Focus Advertising

Focus Advertising + SumoCoders =
a match made in heaven

De sterkte in onze samenwerking ligt in het feit dat we ons allebei goed bewust zijn van onze specialisaties. Focus Advertising is heel sterk in het creatieve, SumoCoders in het technische. Dankzij ons partnership kan een creatief concept dus perfect de nodige technische finesses krijgen, die een project net dat ietsje meer geeft.

Een aantal projecten die ons al eerder samen brachten:

De Herman Konings website

Naar aanleiding van zijn nieuwste boek heeft SumoCoders de website met achterliggend Content Management Systeem (CMS) ontwikkeld. Het ontwerp dat werd aangeleverd door Focus Advertising werd naadloos overgenomen. Die werkwijze, waarbij de focus van SumoCoders ligt op de technische ontwikkeling van een aangeleverd ontwerp of wireframes, werkt uitermate vlot.

L-ments & Isofinish, producten van Recticel

Focus Advertising en SumoCoders hebben al verschillende opdrachten voor Recticel tot een goed eind gebracht.

Eerst was er L-ments, de zelfdragende en isolerende dakelementen tot Focus Advertising de communicatie voor dit product op zich nam. SumoCoders ontwikkelde de website. Deze werd de online tegenhanger van de (offline) brochure.

Nadien was er ook de samenwerking rond Isofinish, een innovatief gevelisolatie- en afwerkingsconcept. Hiervoor werd SumoCoders ingeschakeld om binnen een heel strakke timing, de website te herbouwen naar hedendaagse normen, inclusief responsive design.

Physiologica

Focus Advertising zocht voor hun klant Qualiphar een webbouwer voor het ontwikkelen van de frisse productsite, Physiologica.

SumoCoders: de technische rechterhand van Focus Advertising

SumoCoders komt in deze samenwerking nooit in contact met de eindklant. Focus Advertising staat in voor onze briefing en alle communicatie met hun klanten.

Onze projectaanpak kan je samenvatten in volgende stappen:

Stap 1: De briefing

Wij krijgen een briefing en eventueel een voorontwerp aangeleverd van Focus Advertising. Op basis van deze briefing bespreken we de offerte en de planning.

Stap 2: Ontwikkeling & oplevering aan Focus Advertising

Wanneer we met Focus Advertising op één lijn zitten over scope, timing en budget, start ons team developers. Ontwikkeling, slicing en interne testing zijn de vaste taken die ons team op zich neemt. Na onze interne testoplevering en kwaliteitscontrole, leveren we op aan Focus Advertising. Zij begeleiden de klant in de laatste stappen van het project: de testing, contentingave en het uiteindelijk lanceren van de website..

De voordelen van de samenwerking

  • Als agency moet Focus Advertising geen extra developers in dienst nemen.
  • Als agency kan je je concentreren op het creatieve proces, terwijl wij ons focussen op het technische aspect.
  • De samenwerking is volledig vrijblijvend.
  • Krappe deadlines zijn geen probleem. Onze planning is voorzien op ad hoc opdrachten via agencies.
Een gelijkaardig project? Contacteer ons
Technobabbel

Voor de websites werd Fork CMS gebruikt.

Deel deze case